Marga biedt deskundige yogalessen aan in Haren en Groningen. Ook heeft ze een pakkend Office yoga aanbod en is gespecialiseerd in coaching van jongeren en volwassenen met psychische uitdagingen.

Office yoga voor een gezonde lichaamshouding, meer focus en energie

Office yoga bestaat uit: fysieke houdingen, ontspannings- en concentratieoefeningen. Het programma is zorgvuldig door Marga Groenewold uitgewerkt. Stressklachten zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons werk; het ziekteverzuim kan hoog oplopen door o.a. burn-out klachten en fysieke klachten aan het bewegingsapparaat.

Office yoga draagt bij aan bewustwording van spanningen, op fysiek en mentaal vlak. Spanningen die ontstaan vanuit het bewegen vanuit voorkeurshoudingen en mentale stress worden methodisch opgelost. Dit zorgt voor duurzame gezondheid in het bedrijf, een verbeterde werksfeer en verhoogt de kwaliteit van het werk.
De lessen zijn gebaseerd op de principes van Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) van Jon Kabat-Zinn, een techniek waarvan is aangetoond dat deze effectief ingezet kan worden als tool bij stressmanagement.

Een cursus bestaat uit zes sessies van 30 of 45 minuten. Na de cursus krijgen de deelnemers een syllabus uitgereikt met oefeningen zodat het verder geïntegreerd kan worden tijdens het werk, maar ook buiten het werk om.
Het is ook mogelijk om een eenmalige workshop aan te bieden, eventueel gekoppeld aan een thema als: ‘RSI, dat wil ik nie’, ‘Houd je rug recht’, ‘Zen-moment met collegae’.

Office yoga kan tussen de bedrijven door, bijv. tussen de middag, of ‘s ochtends voorafgaand aan
de werkdag. Speciale kleding en matten zijn niet nodig. Sessies op de yogamat kunnen ook worden aangeboden.

Neem contact op voor meer informatie en/of het aanvragen van een vrijblijvende offerte.

Bij Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO), Sociale Verzekeringsbank (SVB) en Gemeente Roden is al meer balans (door Office yoga) te vinden op de werkvloer. Het is effectief gebleken; zowel op fysiek als op mentaal niveau.

Een aantal reacties:

‘Ik was meer ontspannen en vond het fijn om even met mezelf bezig te zijn.
Je laat je werk even helemaal los en daarna komt er energie vrij om weer verder te gaan.’

‘Na sommige lessen had ik wel spierpijn in nek en schouders, maar ik had het gevoel lekkerder in mijn lijf te zitten.
Ook ben ik me meer bewust van mijn houding tijdens het werk. ‘

‘Ik heb duidelijk verschil gemerkt. Was meer ontspannen en zat minder in mijn hoofd en was meer gefocust.’

Harvard Health publications:

“By reducing perceived stress and anxiety, yoga appears to modulate stress response systems. (…) reducing the heart rate, lowering blood pressure, and easing respiration. There is also evidence that yoga practices help increase heart rate variability, an indicator of the body’s ability to respond to stress more flexibly.”

Copyright 2019 Marga Groenewold
Algemene voorwaarden